سازمان جهانی مبارزه با شکنجه در گزارش شاخص جهانی خود اعلام کرده است که ایران در شش محور در شدیدترین سطح و در زمینه بازداشت در سطح خطر بالا قرار دارد.
نیکول بورلی، مدیر آسیا و اقیانوسیه در این سازمان، در گفتوگو با ایراناینترنشنال تاکيد کرده است که شکنجه در جمهوری اسلامی نهادینه شده است.