تیم ملی ایران در جام جهانی ۲۰۲۶ که اولین جام جهانی ۴۸ تیمی بود نتوانست به جمع ۳۲ تیم برتر صعود کند و حذف شد. این در حالی است که تیم ملی ایران در سال ۱۹۷۸ در حالی به جام جهانی صعود کرد که تنها ۱۶ تیم جواز صعود در این مسابقات را کسب میکردند.
توضیحات مزدک میرزایی در برنامه هتتریک