مرکز آمار ایران اعلام کرد بیش از ۷۰ درصد زنان در ایران خانهدارند، اما هنوز نظام فراگیر بیمه و بازنشستگی برای آنها وجود ندارد.
آسیه امینی، تحلیلگر مسائل اجتماعی، درباره وضعیت زنان در ایران گفت: «اشتغال زنان در ایران به پدیدهای طبقاتی تبدیل شده و سیاستگذاریها در مسیری است که زنان را صرفا خانهدار، همسر و مادر میبیند، نه دارای نقشی مولد در جامعه و اقتصاد.»