جمهوری اسلامی تنگه هرمز را یکی از مهمترین ابزارهای فشار و امتیازگیری در مذاکرات میداند، ابزاری که با هر بحران، دوباره به صدر خبرها برمیگردد.
اما آیا این تهدید، همان تاثیر گذشته را دارد؟ یا برعکس، باعث شده کشورهای بیشتری به فکر کم کردن وابستگیشان به نفت خاورمیانه بیفتند؟
مهدی بیگی در پیوست امروز با مرور دادههای آژانس بینالمللی انرژی و سیاستهای جدید کشورهای مختلف، به این سوال پرداخته است