بیژن کیان، کارشناس امنیت ملی، درباره افزایش تنشها در تنگه هرمز، پس از حمله سپاه به یک کشتی تجاری و حمله آمریکا به مواضع جمهوری اسلامی در ایران، گفت: «هنوز نمیتوان با اطمینان گفت بحرانی که به وجود آمده کاملا حل شده و شرایط پایدار است.»
او افزود: « آنچه که بین تهران و واشینگتن منعقد شده تنها یک تفاهمنامه است و برای الزامآور شدن باید نهایی شود، به شورای امنیت سازمان ملل برود و در آنجا تصویب شود. بنابراین میتوان گفت جنگ زمانی تمام میشود که همه چیز به وضعیت عادی بازگردد.»